Jeg hadede skolen – men elsker at undervise
“Jeg hadede at gå i skole, men jeg skulle komme til at elske at undervise – what a funny world”
I dag har jeg forelæst for de psykologistuderende på @syddansk_universitet på Fyn.
Undervisningen var fra 11:00-14:00 og de studerende valgte at droppe deres pauser hele vejen igennem – samt stille follow ups efter endt undervisning – der er går altså et skud ud til de studerende på Syddansk Universitet – University of Southern Denmark 🔥👌
Beskrivelse + anbefalet litteratur indsat for neden, og ja, det ER en rar følelse, have skrevet litteraturen sammen med @linelerchemorck (Peter Hansen var mit akademiske pseudonym i starten)
“Forelæsningen handler om hvordan man kan intervenere i forhold til bande miljøer og tilrettelægge exit-processer.
Der vil blive taget udgangspunkt i forelæserens personlige erfaringer med deltagelse i – og exit fra- et rockerfælleskab. Processerne vil blive analyseret gennem et socialpraksisteoretisk perspektiv”
Anbefalet litteratur:
• Mørch & Hansen (2015) / I: Psyke & Logos, Bind 1, Nr. 36, 15.12.2015, s. 266-298.
• Mørch & Celosse-Andersen ( 2019) Mo(ve)ment-methodology : Iden- tity formation moving beyond gang involvement. / I: Annual Review of Critical Psychology, Bind 16, 25.11.2019, s. 634-670
• Mørch & Celosse-Andersen ( 2016)Livsførelseslisten : omfattende identitetsforandring efter bande/rocker-involvering. / I: Nordiske Ud- kast, Bind 44, Nr. 2, 1, 2016, s. 49-67.Fx
Foto: @nsh_photograph
Ingen kommentarer endnu